به گزارش گروه اجتماعی دلنا ؛ طبق بند ح از ماده ۳۷ قانونی به نام قانون «احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور»، هشتم ربیع‌الاول به‌ مناسبت سال‌ روز شهادت امام حسن‌ عسکری و آغاز امامت حضرت‌ مهدی، تعطیل رسمی تعیین شده است.

تعطیلی های که در تقویم امسال نیست

این قانون در ۱۶ فروردین ۱۳۹۶ در روزنامه رسمی منتشر شده و از آن‌جایی‌که تقویم رسمی موسسه «ژئوفیزیک دانشگاه تهران» به عنوان مرجع تقویم و سررسید رسمی در نیمه‌سال قبل(۹۵) تدوین شده، این تعطیلی در آن قرار نگرفته است. بنابراین باید گفت که دوشنبه ۶ آذر، مصادف با ۸ ربیع الاول نیز تعطیلی رسمی است.

دانلود تقویم سال ۹۷ با مناسبت ها

انسان ها برای اینکه روز های خود را بتوانند نشانه گذاری کنند اقدام به ایجاد مفهومی به نام تقویم کردند.

تعطیلی های که در تقویم امسال نیست

پیدایش تقویم زمانی ایجاد شد که انسان ها نیاز به یادآوری روزی خاص برای خود را احساس کردند؛ مثلا ماندگار بودن تاریخ تولد و مرگ ، تاریخ های مهم و قرار های مهم بین قوم ها.

شاید اولین بار شمردن روز ها در بین انسان ها مرسوم بود اما با پیشرفت انسان ها  و آشنایی با علوم مختلف، مفهوم تقویم به وجود آمد.

امروزه تقویم های زیادی در جهان وجود دارد.

ازجمله این تقویم ها

  • تقویم میلادی
  • تقویم هجری شمسی
  • تقویم هجری قمری
  • تقویم مایا
  • و…

که هر کدام از تقویم ها داری مبدا و دلیلی می باشند.

بیشترین تقویمی که در جهان امروزه مرسوم است تقویم میلادی ست که به علت اینکه اکثر ملت های جهان دارای آیین مسحیت می باشند، پیرو این دین می باشند. زیرا مبدا این تقویم تولد حضرت عیسی مسیح می باشد. تا به امروز ۲۰۱۴ سال نیز از این تاریخ گذشته است.

تقویم هجری قمری نیز در بین بیشتر کشور های مسلمان و عرب زمان مرسوم می باشد که مبدا آن هجرت پیامبر اسلام از مکه به مدینه می باشد.

اما کامل ترین تقویم در دنیا تقویم هجری شمسی می باشد که اصول شمارش آن بر اساس فصل ها و چرخش زمین به دور خورشید می باشد که می توانید بهترین راه برای شمارش روز ها باشد. که پیدایش آن نیز توسط ستاره شناسان آرایی و یونانی ایجاد شده و مورد استفاده برای تقویم های کشور های آنها قرار گرفته است.

دانلود تقویم سال ۹۶ با مناسبت ها