خانه » سبک زندگی » ۷ باور غلط درباره یاد گیری زبان دوم

۷ باور غلط درباره یاد گیری زبان دوم

۷ باور غلط درباره یاد گیری زبان دوم که خیلی ها نمی دانند .

به گزارش سایت دلنا با شما هستیم در مورد ۷ باور غلط درباره یاد گیری زبان دوم …….

۱_ یاد گیری زبان را باید از کودکی شروع کرد .

باور غلط : خیلی از افراد این تصور را در ذهنشان دارند که فقط می توانند یادگیری زبان را از کودکی شروع کنند و یا به فرزندان خود از زمان کودکی زبان دوم را به انها آموزش دهند ! بله این تفکر تا حدی میتواند درست باشد ولی این در صورتی است که این یادگیری مداوم و با تمرین باشد که در ذهن کودک بماند و مهارتی را به دست آورد که آن را تا زمان بزرگ سالی و یا زود هنگام فراموش نکند اما مسئله اینجاست که آیا در بزرگ سالی نیز می توانیم آموزش زبان دوم را نیز شروع کنیم ؟

باور درست : بلی در هر سن و سالی با آموزش مداوم می توانیم یادگیری یک زبان جدید را آغاز کنیم .

۲_ یاد گیری دستور زبان ، خیلی مهم است. 

باور غلط : قوانین دستور زبان برای تسهیل فراگیری زبان مفید است اما یادگیری مستقیم دستور زبان اصلا ضروری نیست . دستور زبان راهی است برای توصیف اینکه زبان چگونه کار می کند . به طور مثال ، اگر فعل مضارع و قوانین مربوط به آن را ندانیم . دلیل نمی شود که نتوانیم که به یک زبان دیگر سخن بگوییم . بسیاری از مدارس آموزش زبان انگلیسی در سراسر جهان  ، آموزش مستقیم دستور زبان را از دهه ۷۰ میلادی به این سو متوقف کرده اند .

باور درست : بدون یادگیری مستقیم دستور زبان می شود زبانی دیگر اموخت .دستور زبان به درک بهتر ما کمک می کند اما ضروری نیست .

۳_ معلم هایی بهترند که زبان مادریشان را تدریس می کنند.

باور غلط : تدریس یک زبان نیازمند تسلط به آن زبان و فرا گیری مهارتهای تدریس و شناخت ویژگی های آن زبان نیست . معلم موفق زبان لزوما کسی نیست که زبان مادر اش را تدریس کند . معلم زبان موفق کسی  است که یا با به کار گیری روش ها وتکنیک ها ی مناسب ، فرایند یادگیری زبان را در زبان آموزش و پرورش دهد .

تجربه ، تمرین و به روز بودن دانش و مهارتهای فردی ، از عواملی است که یک معلم زبان را نسبت به دیگری متفاوت می کند و این لزوما ربطی به زبان مادری معلم ندارد .

باور درست : فردی که زبان مادریش را تدریس می کند ، لزوما از کسی که زبان دوم یا چندمش را تدریس می کند ، معلم بهتری نیست .

۴_ زبان آموزی پدیده ای سریع است .

باور غلط : وسوسه یادگیری سریع همیشه وجود دارد . سود جویان بسیاری نیز با تبلیغات واهی مثل یادگیری تضمینی یک زبان در چند ماه یه چند هفته به این باور غلط دامن زده اند .

واقعیت این است که زبان آموزی یک مهارت است و مثل هر مهارت دیگری نیازمند وقت و تلاش در طول سالیان متمادی و همچنین نیازمند روش است . و هر قدر بیشتر تمرین کنیم و خودمان را در شرایط متفاوت قرار دهیم ، مهارت زبان آموزی در ما تقویت می شود .

باور درست : زبان آموزی مهارتی زمان بر و چالش بر انگیز است .

۵_ یادگیری زبان دوم در کودکان مانع پیشرفت زبان مادری است .

باور غلط : زبان اموزی می تواند یک یا چند زبانرا بیاموزد بدون این که به زبان بومی اش لطمه وارد شود . این گونه نیست که در مغز ، مقدار مشخصی فضا برای زبان آموزی وجود داشته باشد کهممکن است پر شود . در واقعیت زبان مادری به همراه زبان های دیگری که می آموزیم ، جزئی از یک نظام به هم پیوسته می شوند .

باور درست :

یادگیری زبان دوم مانعی برای پیشرفت زبان مادری نیست .

۶_ لهجه خیلی مهم است .

باور غلط : آن چه در فهم یک زبان دیگر مهم است  تلفظ صحیح عبارات و جملات استنه این که انها را به چه لهجه ای ادا کنیم . داشتن لهجه در زبان جدید هیچ اشکالی ندارد بلکه ممکن است به عنوان بخشی از هویت گویشور ، تنوع تازه ای به زبان مقصد ببخشد آزمون های بین المللی زبان هم دستورالعملی برای ارزیابی لهجه تدارد .

باور درست: تلفظ مهم است نه لهجه .

۷_ فیلم دیدن برای یادگیری زبان کافی است .

باور غلط : فیلم فقط یکی از منابع موجود برای یادگیری زبان است . یک زبان را نمی توان فقط با دیدن فیلم آموخت . زبان اموز محتاج ابزار ها و شرایط مختلفی است تا مهارتهای متفاوت زبانی یعنی صحبت کردن  ، خواندن ، نوشتن و شنیدن به زبان دیگر را تجربه کند ،یادبگیرد و تولید کند . منابع تصویری به ویژه آموزشی یکی از ابزارهایی است که می تواند به تقویت مهارت های شنیداری و تلفظ زبان آموز یاری برساند اما به تنهایی نمی تواند همه نیاز های یک ژبان آموز را برطرف کند .

باور درست : تنها با نگاه فیلم نمی توان همه مهارت های زبانی را به دست اورد .

 


Copyright Delna.ir© 2018- All rights Reserved